Connect with us

Auto

Kako voziti po magli?

Objavljeno

na

Decembar je jedan od najneprijatnijih mjeseci za vožnju automobila. Ako nema mraza i snijega, tu je magla, koja je ponekad opasnija za vozače od snježnih padavina.

Svakodnevno slušamo upozorenja nadležnih na lošu vidljivost i savjete da se brzina vozila prilagodi uslovima saobraćaja. Šta to konkretno znači kada na putu naiđemo na maglu?

Prije svega, bez obzira na to da li je riječ o vožnji po jakoj kiši, mećavi ili gustoj magli, izuzetno je važno da kao vozači omogućimo blagovremeno i sigurno zaustavljanje vozila kako bismo izbjegli eventualnu saobraćajnu nesreću i veoma opasne lančana sudare koji se u ovom periodu godine dešavaju uglavnom zbog prebrze vožnje u uslovima magle na putu i klizavog kolovoza.

Ukoliko vas zadese uslovi smanjenje vidljivosti i ako imate automobil opremljen svjetlima za maglu obavezno ih uključite – kako prednja, tako i zadnja, ne bi li vas oni koji dolaze otpozadi prije uočili. Duga svjetla zaboravite, jer previše reaguju sa česticama magle, stvaraju refleksiju i samo će vam otežati vožnju.

Ključno je da sve učinite kako bi vas drugi učesnici u saobraćaju uočili sa što veće udaljenosti

U slučaju ekstremno loše vidljivosti, neki vozači pored svjetala za maglu koriste i sva četiri migavca. Ova strategija svakako izaziva veći oprez kod drugih učesnika u saobraćaju jer ne mogu odmah biti potpuno sigurni da li stojite pored puta ili se još uvijek krećete.

Vožnja kroz grad po magli je nešto jednostavnija jer imate dovoljno orjentira oko sebe (uličnu rasvetu, dobru horizontalnu signalizaciju i druge učesnike u saobraćaju), brzine kretanja su manje, pa je vjerovatnije da ćete ostati u svojoj kolovoznoj traci i, u slučaju potrebe, zakočiti na vrijeme.

Međutim, pješaci su veoma ugroženi u uslovima smanjenje vidljivosti, a kako ih u gradu ima najviše, morate misliti i na njih. Smanjite brzinu kretanja tako da možete efikasno izvesti manevre izbjegavanja i zaustavljanja.

Na otvorenom putu, u vožnji po magli, brzina vam je najveći neprijatelj. Potrebno je prilagoditi se brzini kojom se kreću ostali učesnici u saobraćaju. Jasno vam je da je pokušaj preticanja drugog vozila ravan samoubistvu/ubistvu bez obzira na mašinu koju vozite.

Svjetla za maglu su vam jako korisna na otvorenom putu jer njihov širok snop efikasno uspijeva da osvijetli desnu ivicu puta koja vam služi kao orijentir za vožnju.

Prilagodite se situaciji

Uključite brisače s vremena na vrijeme, kako biste bili sigurni da se na vetrobranu nije nahvatala prljavština koju magla nosi sa sobom ili sitne kapljice vode.

Zbog onih koji se nalaze iza vas i radi sopstvene bezbjednosti, na otvorenom putu obavezno uključite i zadnja svjetla za maglu (danas ih ima većina modela automobila). I ne zaboravite da ih isključite kada se vidljivost vrati na normalu, jer će u suprotnom zaslepljivati vozače u automobilima iza vašeg.

Onih 130km/h obećanih na autoputu odmah zaboravite kada je magla na putu. Prilagodite se situaciji. Budite oprezni kada vozite iza kamiona jer se na njihovim stop svjetlima često nalazi prljavština, tako da je teško procijeniti da li koče ili ne.

Zaustavljanje na autoputu kao reakcija na gustu maglu nikako nije dobar potez jer postoje velika vjerovatnoća da će neko ko se kreće iza udariti u vas. Strpite se do prvog odmorišta, benzinske pume i tamo se konsolidujte.

Ako vam nakon čitanja ovog teksta i sama pomisao na maglu na putu stvara glavobolju, razmislite još jednom da li je baš neophodno da u ovom trenutku krenete na put. U slučaju da ipak ne možete izbjeći vožnju po magli, još jednom vam savjetujemo oprez i želimo srećan put.

Izvor: Nezavisne.com

Nastavite čitati
Advertisement
Kliknite kako biste komentirali

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Auto

Alpine predstavila konceptni SUV s centralno smještenim motorom

Objavljeno

na

Autor

U slavnoj francuskoj automobilskoj kompaniji pod okriljem Renaulta poigrali su se sa svojim sportskim modelom A110, a krajnji rezultat je (za sada) konceptni SUV s centralno smještenim motorom.Vrijeme će pokazati hoće li u automobilskoj kompaniji Alpine na kraju predstaviti i produkcijsko izdanje svog atipično zamišljenog SUV-a. Prije toga, publici na Međunarodnom automobilskom festivalu u Parizu predstavljen je zanimljiv konceptni model A110 Sports X za čiju je inspiraciju, prema vodećim ljudima u kompaniji koja je smještena u francuskom gradiću Dieppe, poslužio rally model A110 koji je 1973. godine trijumfovao na Monte Carlo rallyju.

U Alpini su osjetno proširili karoseriju aktuelnog modela A110 Pure. Podnica je udaljena od tla dodatnih 60 milimetara, a iza naglašeno proširenih blatobrana ostalo je dovoljno prostora za smještaj znatno većih točkova.

Pogonsko rješenje nije mijenjano, pa i konceptni SUV A110 Sports X (koji ukrašavaju i dva kompleta skija) pokreće Renaultov centralno smješten 1,8-litarski četverocilindarski turbobenzinski motor koji razvija 252 KS i 320 Nm najvećeg obrtnog momenta. Prijenos snage na zadnju osovinu obavlja se posredstvom 7-stepenog automatskog mjenjača s dva kvačila koji “potpisuje” Getrag.

Izvor: Klix.ba

Nastavite čitati

Auto

Bentley: U svaki “flying spur” ušiveno je čak tri kilometra kože!

Objavljeno

na

Autor

Bentleyev model “flying spur” karakterističan je po vrlo kompleksnom enterijeru.

Kako se navodi, svaki model koji napusti fabriku ima najmanje 350 unikatnih dijelova kože, koji cjelokupan enterijer čine impresivnim.

Izračunato je da se u svaki od tih modela ušije nevjerovatnih tri kilometra kože. Na ovim poslovima ne može raditi bilo ko. Bentley, naime, organizuje petomjesečnu obuku za krojače, jer se od njih traže najviši standardi.

Koža za “flying spur” dolazi iz sjevernog dijela Evrope, od goveda koja su već u mesnoj industriji. Svaki dio enterijera vozila “prođe kroz ruke” 141 radnika, a kupci mogu birati između 14 različitih boja unutrašnjosti.

Samo na volanu, koji je spektakularan, ušiveno je pet metara kože, sa 168 šavova.

Izvor: Faktor.ba

Nastavite čitati

Auto

Utrka pet sjajnih automobila oduševit će ljubitelje brzine

Objavljeno

na

Autor

Brzinski obračuni super automobila sve su popularniji na društvenim mrežama, a u njima podjednako uživaju sudionici i promatrači.Izbor modela zadovoljava i najveće zaljubljenike u brzinske obračune. Na startnoj liniji našli su se SUV s električnim pogonom, klasični sportski automobil, njemački coupe i brze limuzine.

U startnom redu našao se Teslin X P100D koji koristi dva električna motora. Brzinu od nula do 100 km/h dostiže za manje od tri sekunde. Ubrzanje ovog SUV-a jedan je od njegovih glavnih aduta i veoma je konkurentan u borbi sa super brzim automobilima.

Među natjecateljima je i Audi R8 V10. Pokreće ga V10 motor sa 620 konjskih snaga povezan s mjenjačem sa 7 brzina. Performanse motora čine da ovaj model ubrzava od nula do 100 za nešto više 3,2 sekunde. Maksimalna brzina modela je oko 320 km/h. Kod ovog automobila dolazi do izražaja eksplozivnost Quattro AWD sustava koji bez problema usmjerava snagu na kolnik.

Ako niste obožavatelj super brzih automobila, možda ćete promijeniti mišljenje kada vidite kako se Porsche 911 Carrera 4S ponaša na kratkim stazama. Novi model odlikuje se 3-litarskim motorom od 450 konjskih snaga. Tu je i Porscheov super PDK mjenjač s dvostrukom spojkom idealnom na utrkama gdje se testira ubrzanje.

Pažnju ljubitelja skupih limuzina privlače modeli koji stižu iz Njemačke, a pokreću ih V8 motori s dvije turbine. Prvi je novi BMW M8 Coupe s 4,4-litarskim motorom od 617 konjskih snaga. Brzinu od nula do 100 kilometara na sat dostiže za nešto više od tri sekunde, piše Motor1.

Mercedes AMG GT63S zadovoljit će izbirljive obožavatelje modela s pet vrata. Limuzinu pokreće 4-litarski motor s dvije turbine i 630 konjskih snaga, a od nula do sto ubrzava za nešto više od 3,1 sekundu.

Audi je ostavio konkurenciju iza sebe, jer je utrku na 400 metara okončao za 10,7 sekundi. BMW je bio za tri desetinke sporiji. Model Tesla se našao na trećem mjestu s vremenom od 11,1 sekunde. Mercedes je bio za desetinku sporiji od Tesle, a na začelju je Porsche s vremenom od 11,4 sekunde.

Izvor: Klix.ba

Nastavite čitati

Najčitanije