Connect with us

Auto

MOBITELI UPOZORENJE STRUČNJAKA Punite mobitel u automobilu? Ne bi ste to trebali raditi

Objavljeno

na

Mnogi ljudi primijetili su da se na putu od kuće do posla, koji traje od 30 do 60 minuta, mobitel napuni jako malo ili nimalo

U slučaju da mobitel punite preko USB priključka u automobilu, trebate odmah prestati jer bi to moglo uništiti vašu bateriju. Prvenstveno, USB priključak u vozilu osigurava manje električne energije nego što je potrebno da se mobitel napuni, zbog čega se on jedva puni.

“Mnogi ljudi primijetili su da se na putu od kuće do posla, koji traje od 30 do 60 minuta, mobitel napuni jako malo ili nimalo. To je uglavnom zbog činjenice da telefon troši više energije nego što je autopunjač ima”, govori tehničar Brad Nichols iz Staymobile kompanije.

Nichols navodi još jedan problem punjenja u autu, a to je da vaš mobitel može dobiti previše energije, posebno ako za punjenje koristite “upaljač za cigarete”. Većina upaljača može opskrbiti do 10 A, dok većina punjača koristi jedan do tri A. Neispravan punjač može prouzrokovati pretjerano pregrijavanje mobitela, oštećenje unutarnjih komponenti, pa čak i uništenje cijelog uređaja.

Uz sve navedene probleme, punjenje pametnog uređaja na putu može isprazniti i akumulator auta.

“Ovo se obično ne tiče onih koji imaju nove automobile s novim akumulatorima, ali ako je vaš automobil stariji model, možda biste htjeli izbjeći punjenje telefona USB priključkom”, govori Nichols.

Najvažnije je da se tokom vožnje mobitel ne bi smio uopće koristiti.

“Svaki put kada neko makne ruke s volana ili oči s ceste, postaje jako opasan za druge”, upozorava Nichols za Readers’s Digest.

Izvor: Fokus.ba

Nastavite čitati
Advertisement
Kliknite kako biste komentirali

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Auto

Novi Hummer kao električno vozilo

Objavljeno

na

Autor

Hummer se prvi put pojavio sada već daleke 1992. godine, te brzo postao poznat kao veliki potrošač fosilnih goriva. Sa proizvodnjom se prestalo 2010. godine, a model bi sada mogao ponovo da oživi, ali kao ekološko električno vozilo.

Radi se o tome da General Motors planira da Hummer vrati u obliku vozila sa baterijom, i to već početkom 2022. godine. I novi model će, slično poput starog, biti namijenjen onim vozačima koji vole da „skrenu s glavnog puta,“ te se provozaju kompleksnijim terenima. Model će biti prvi od nekoliko električnih terenskih vozila koje kompanija planira u narednih nekoliko godina, a eksperti tvrde da takav korak ima smisla, budući da kompanije kao što je Tesla već nude svoje modele, na prvom mjestu Cybertruck.

Hummer ipak ulazi na polje koje zauzima raskošna konkurencija, te modeli poput Ford F-150 i Rivian R1T, pa ostaje da se vidi koliko će se dobro u tome snaći.

Izvor: Nezavisne.com

Nastavite čitati

Auto

Ovo su najveći neprijatelji svake automobilske gume

Objavljeno

na

Autor

Postoje tri glavna neprijatelja automobilskih guma: fizički, spoljni i ljudski faktor, koji je ujedno i najčešći usljed neznanja ili nemara.

Uobičajeni neprijatelji su i: pritisak naduhavanja, razni predmeti na putu, dubina šara pneumatika, vremenski uslovi, neodržavanje, nepravilno opterećenje, neprikladna brzina, itd.

Sa toliko neprijatelja koji prete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvidjeti njihov vijek trajanja. Ako se pravilno ne održavaju, gume će se brže trošiti i oštetiti, a možda će i postati nebezbjedne za vožnju.

Fizički faktor

Ovdje dodatna pojašnjenja nisu potrebna, s obzirom na to da se ova kategorija odnosi na sve vrste mehaničkih oštećenja.

Ljudski faktor

Neredovna kontrola istrošenosti i oštećenja pneumatika.

Neodržavanje ispravne vrednosti pritiska u pneumaticima: premalo naduvani ili prenaduvani pneumatici.

Ponovno naduvavanje pneumatika nakon vožnje sa praznim ili jako izduvanim pneumatikom.

Neredovna kontrola dubine gazećeg sloja.

Pneumatici nisu zamenjeni nakon dosezanja propisane minimalne dubine gazećeg sloja.

Korišćenje rezervnog točka različitih dimenzija pri brzinama većim od 50 km/h.

Neprimjećivanje promjena u dinamičkim performansama, kao što su: gubitak pritiska, buka ili vibracije.

Kombinovanje različitih vrsta pneumatika.

Pneumatik nije odmah pregledan nakon snažnog udarca.

Prilikom zamjene pneumatika bez unutrašnje gume (tubeless) nije zamijenjen ventil pneumatika.

Popravke pneumatika se obavljaju kod kuće umjesto kod vulkanizera.

Privremena rješenja smatrate trajnim rješenjima.

Korišćenje pneumatika na oštećenim, iskrivljenim felnama.

Korišćenje točkova i felni neusklađenih dimenzija.

Pneumatici se ne balansiraju nakon postavljanja ili zamjene.

Postavljanje pneumatika čija oznaka brzine i indeks opterećenja nisu najmanje jednaki ili veći od onih pneumatika koje je proizvođač fabrički postavio na vozilo.

Korišćenje ljetnjih pneumatika po hladnom, zimskom vremenu.

Nepravilno skladištenje i rotacija pneumatika.

Spoljni faktor

Ovde ubrajamo ekstremne temperature i vremenske uslove kao što su kiša, led i snijeg. U njih se mogu uvrstiti i ulje i mast.

Izvor: radiosarajevo.ba

Nastavite čitati

Auto

Kako voziti po magli?

Objavljeno

na

Autor

Decembar je jedan od najneprijatnijih mjeseci za vožnju automobila. Ako nema mraza i snijega, tu je magla, koja je ponekad opasnija za vozače od snježnih padavina.

Svakodnevno slušamo upozorenja nadležnih na lošu vidljivost i savjete da se brzina vozila prilagodi uslovima saobraćaja. Šta to konkretno znači kada na putu naiđemo na maglu?

Prije svega, bez obzira na to da li je riječ o vožnji po jakoj kiši, mećavi ili gustoj magli, izuzetno je važno da kao vozači omogućimo blagovremeno i sigurno zaustavljanje vozila kako bismo izbjegli eventualnu saobraćajnu nesreću i veoma opasne lančana sudare koji se u ovom periodu godine dešavaju uglavnom zbog prebrze vožnje u uslovima magle na putu i klizavog kolovoza.

Ukoliko vas zadese uslovi smanjenje vidljivosti i ako imate automobil opremljen svjetlima za maglu obavezno ih uključite – kako prednja, tako i zadnja, ne bi li vas oni koji dolaze otpozadi prije uočili. Duga svjetla zaboravite, jer previše reaguju sa česticama magle, stvaraju refleksiju i samo će vam otežati vožnju.

Ključno je da sve učinite kako bi vas drugi učesnici u saobraćaju uočili sa što veće udaljenosti

U slučaju ekstremno loše vidljivosti, neki vozači pored svjetala za maglu koriste i sva četiri migavca. Ova strategija svakako izaziva veći oprez kod drugih učesnika u saobraćaju jer ne mogu odmah biti potpuno sigurni da li stojite pored puta ili se još uvijek krećete.

Vožnja kroz grad po magli je nešto jednostavnija jer imate dovoljno orjentira oko sebe (uličnu rasvetu, dobru horizontalnu signalizaciju i druge učesnike u saobraćaju), brzine kretanja su manje, pa je vjerovatnije da ćete ostati u svojoj kolovoznoj traci i, u slučaju potrebe, zakočiti na vrijeme.

Međutim, pješaci su veoma ugroženi u uslovima smanjenje vidljivosti, a kako ih u gradu ima najviše, morate misliti i na njih. Smanjite brzinu kretanja tako da možete efikasno izvesti manevre izbjegavanja i zaustavljanja.

Na otvorenom putu, u vožnji po magli, brzina vam je najveći neprijatelj. Potrebno je prilagoditi se brzini kojom se kreću ostali učesnici u saobraćaju. Jasno vam je da je pokušaj preticanja drugog vozila ravan samoubistvu/ubistvu bez obzira na mašinu koju vozite.

Svjetla za maglu su vam jako korisna na otvorenom putu jer njihov širok snop efikasno uspijeva da osvijetli desnu ivicu puta koja vam služi kao orijentir za vožnju.

Prilagodite se situaciji

Uključite brisače s vremena na vrijeme, kako biste bili sigurni da se na vetrobranu nije nahvatala prljavština koju magla nosi sa sobom ili sitne kapljice vode.

Zbog onih koji se nalaze iza vas i radi sopstvene bezbjednosti, na otvorenom putu obavezno uključite i zadnja svjetla za maglu (danas ih ima većina modela automobila). I ne zaboravite da ih isključite kada se vidljivost vrati na normalu, jer će u suprotnom zaslepljivati vozače u automobilima iza vašeg.

Onih 130km/h obećanih na autoputu odmah zaboravite kada je magla na putu. Prilagodite se situaciji. Budite oprezni kada vozite iza kamiona jer se na njihovim stop svjetlima često nalazi prljavština, tako da je teško procijeniti da li koče ili ne.

Zaustavljanje na autoputu kao reakcija na gustu maglu nikako nije dobar potez jer postoje velika vjerovatnoća da će neko ko se kreće iza udariti u vas. Strpite se do prvog odmorišta, benzinske pume i tamo se konsolidujte.

Ako vam nakon čitanja ovog teksta i sama pomisao na maglu na putu stvara glavobolju, razmislite još jednom da li je baš neophodno da u ovom trenutku krenete na put. U slučaju da ipak ne možete izbjeći vožnju po magli, još jednom vam savjetujemo oprez i želimo srećan put.

Izvor: Nezavisne.com

Nastavite čitati

Najčitanije