Connect with us

Magazin

Pogledajte nevjerovatnu dijetu pomoću koje je Adel izgubila 40 kilograma

Objavljeno

na

Adele (31), dobitnica 15 Grammyja u 2020. je ušetala s novom, zavidnom linijom za koju čak i njezini osobni treneri tvrde da je 90 posto posljedica sirtfood dijete, a samo 10 posto svakodnevne tjelovježbe kojoj poznata pjevačica nije pretjerano sklona. Donedavno slatka bucka smršavjela je, kaže, više od 40 kilograma, a njezine su fotke u novom izdanju preplavile medije diljem svijeta i skrenule pozornost na ovu dijetu koja je zaludjela i mnoge druge poznate osobe, poput Pippe Middleton i Jodie Kidd. Osim zbog zapanjujućih rezultata koje je s njom (u četiri mjeseca) postigla Adele, dijeta je postala tako omiljena i zato što dopušta, zapravo čak i potiče konzumiranje čokolade i vina, piše Gloria.hr.


Što znači sirtfood?

Iako naziv dijete zvuči pomalo svemirski, zapravo je riječ o namirnicama koje obiluju aktivatorima enzima sirtuina, odnosno potiču njihovo nastajanje. Sirtuini su vrsta proteina koji štite stanice našeg tijela od umiranja ili od upale tijekom bolesti.

Naime, Sirtfood dijeta za cilj ima da povećate unos svih zdravih namirnica bogatih tim aktivatorima, a to su jabuke, citrusno voće, peršin, kapare, borovnice, zeleni čaj, soja, jagode, kurkuma, maslinovo ulje, crveni luk, rukola, kelj i druge. Ljubitelje kofeina razveselit će podatak da je i kava bogata aktivatorima sirtuina. U prilog zdravstvenim dobrobitima ove dijete govori i činjenica da su Japan i Italija dvije zemlje čiji narodi inače konzumiraju velike količine spomenutih namirnica, a to su ujedno i zemlje za koje se smatra da imaju najzdraviju populaciju.

Lažna obećanja ili?

Dijetu su kreirali poznati britanski nutricionisti Aidan Goggins i Glen Matten s ciljem da osmisle režim prehrane koja neće imati za cilj samo naglo i nezdravo mršavljenje već će biti usmjerena na promjenu prehrambenih navika koje bi, osim do mršavljenja, trebale dovesti i do jačanja imunološkog sustava, obnavljanja zaliha vitamina te prevencije cijelog niza bolesti. Njihova knjiga The Sirtfood Diet u kojoj predlažu ovu dijetu kao idealan način za mršavljenje i poboljšanje zdravlja, za podlogu ima njihovu pilot studiju provedenu na 39 ispitanika.

Tijekom jedne sedmice ispitanici su se držali ove dijete i svakodnevno vježbali nakon čega su u prosjeku smršavjeli oko 3,2 kilograma te sačuvali ili povećali mišićnu masu. Iako ovi rezultati zvuče obećavajuće, treba naglasiti da nisu objavljeni nigdje drugdje nego u njihovoj vlastitoj knjizi te da nisu naročito uvjerljivi jer bi ograničenje na 1000 kalorija i tjelovježba u svakom slučaju doveli do mršavljenja, neovisno o vrsti dijete. Ne može se znati niti koliko su dugoročni rezultati s obzirom na to da nisu nastavili pratiti ispitanike nakon tog prve sedmice kako bi provjerili jesu li im se kilogrami vratili.

Što o učinku sirtuina kaže znanost

Namirnice koje se promoviraju u ovoj dijeti otprije su poznate po znanstveno dokazanim dobrobitima za zdravlje: tamna čokolada djeluje protuupalno i smanjuje rizik od srčanih bolesti, zeleni čaj smanjuje rizik za moždani udar i dijabetes te snižava krvni tlak, kurkuma ima protuupalno djelovanje i slično. S druge strane, istraživanja o dobrobitima povišene razine sirtuina u organizmu zasad su preliminarna, ali rezultati su obećavajući. Primjerice, znanstvenici su otkrili da povećane razine sirtuina produžuju život kod gljivica, crva i miševa, a jedno istraživanje na miševima pokazalo je i da je povećana razina sirtuina bila povezana s gubitkom masnog tkiva.

Neka su istraživanja pokazala da sirtuini mogu imati važnu ulogu u smanjenju upalnih procesa, sprečavanju razvoja tumora i usporavanju razvoja srčanih bolesti i Alzheimerove bolesti. Iako su istraživanja provedena na mišjim i ljudskim stanicama dala pozitivne rezultate, dosad još nije provedena niti jedna studija kojom bi se ispitalo djelovanje povećane razine sirtuina kod ljudi.

Trosedmični plan

Dijeta se sastoji od dvije faze, a ukupno traje tri sedmice. Nakon toga možete nastaviti s održavanjem rezultata tako da u vašu prehranu uključite što više namirnica bogatih aktivatorima sirtuina.

– Prva faza

Prva faza traje sedam dana i uključuje značajnu redukciju kalorija te konzumiranje velikih količina zelenog soka. Cilj je naglo potaknuti mršavljenje, a pokazalo se da tijekom tih prvih sedam dana dolazi do gubitka nešto više od tri kilograma. Prva tri dana ove faze dopušten je unos samo 1000 kalorija, piju se tri sirtfood zelena soka dnevno i jedan sirtfood obrok. Možete birati između brojnih recepata u kojima su glavni sastojci takozvane sirtfood namirnice. Od četvrtog do sedmog dana prve faze unos kalorija se povećava na 1.500, što uključuje konzumiranje 2 zelena soka i dva obroka bogata sirtfood namirnicama.

 – Druga faza

Traje dvije sedmice, predstavlja fazu održavanja, ali biste svejedno tijekom tog vremena trebali nastaviti gubiti kilograme. U ovoj fazi nema ograničenja kalorija, već morate jesti 3 obroka bogata sirtfood namirnicama i jedan sirtfood zeleni sok dnevno.

 – Po završetku dijete

Ove dvije faze možete ponavljati koliko god puta želite ako imate još suvišnih kilograma. U suprotnom, ideja je da nastavite tako da svoju uobičajenu prehranu učinite što više „sirtuinskom” tako što ćete u sve svoje obroke dodavati što više raznih sirtfood namirnica. Također, preporuka je da svakodnevno nastavite piti po jednu čašu sirtfood zelenog soka. Tako napravit ćete stvarnu promjenu u načinu prehrane i postići daleko veći učinak nego samo jednokratnim provođenjem dijete.

20 najmoćnijih sirtfood namirnica

  • Kelj
  • Crveno vino
  • Jagode
  • Luk
  • Soja
  • Peršin
  • Ekstra djevičansko maslinovo ulje
  • Tamna čokolada (85 posto kakaoa)
  • Matcha zeleni čaj
  • Heljda
  • Kurkuma
  • Orasi
  • Rukola
  • Čili papričica Bird Eye
  • Anđelika ili ljupčac (ljekovita biljka)
  • Medjool datulje
  • Crvena cikorija
  • Borovnice
  • Kapare
  • Kava

Izvor: Radiosarajevo.ba

Nastavite čitati
Advertisement

Magazin

Sprječavanje (prevencija) nastanka dekubitusa

Objavljeno

na

Autor

Na dekubitus treba misliti na vrijeme. Većinu rana od pritiska moguće je spriječiti kroz ranu identifikaciju rizičnih osoba i pravilnim profesionalnim postupcima njege.

U slučaju da osoba spada u rizičnu skupinu, barem jednom dnevno pažljivo prekontrolirajte mjesta koja su najizloženija pritisku. Situacija se tijekom vremena može promijeniti, stoga je kožu potrebno redovito provjeravati.

Prva preventivna mjera je pogledati koju vrstu madraca ili jastuka za stolac koristi osoba koja ima rizik od nastanka dekubitusa. Svim osobama koje se nalaze u rizičnoj skupini potrebno je postaviti podlogu za rasterećenje pritiska. Primjena proizvoda za rasterećenje pritiska je od velike važnosti kod prevencije dekubitusa.

Antidekubitalni madraci i jastuci za sjedenje sastoje se od viskoelastične pjene osjetljive na temperaturu s otvorenom strukturom stanica. Pjena se prilagodi tjelesnoj temperaturi i obliku tijela. Na taj način ostvarujemo optimalno izjednačavanje pritiska. Područje tijela na kojemu ležimo i sjedimo se povećava, pri čemu se pritisak na tkivo umanjuje.

Kod prevencije se ne obraća pažnja samo na pritisak, nego i na trajanje eksternog pritiska na isto područje. Sposobnost osobe da se odupre štetnom djelovanju eksternog pritiska ovisi o mnogim drugim značajnim faktorima. Najvažniji faktor je trenje.

Dakle potrebno je osigurati mekanu podlogu kako bi se maksimalno umanjio pritisak tijela, voditi brigu da presvlaka ležaja bude dobro zategnuta, čista i suha, jer nabori i vlaga iritiraju kožu.

Podlogu je potrebno odrediti prema individualnim potrebama osobe, dakle obratiti pozornost na:

  • težinu osobe
  • pojavljivanje dekubitusa
  • kategoriju dekubitusa
  • vrijeme provedeno ležeći/sjedeći
  • pokretljivost

Vrsta kreveta također utječe na odabir podloge. Visina kreveta ne smije biti previsoka kod pacijenata koji mogu sami ustajati iz kreveta i lijegati u njega.

Podloge koje se koriste 24 sata dnevno, 365 dana u godini izložene su iznimnom trošenju i potrebno ih je redovito provjeravati te zamijeniti ako je potrebno. I madraci i jastuci su proizvodi koji se troše.

Uz pravilan odabir podloge potrebna je redovita higijena bolesnika – medicinska kozmetika, pažljivo brisanje tijela te njega kože s medicinskim balzamom. Dodatno popravite cirkulaciju s aktivnim ili pasivnim vježbama, prehranu obogatite bjelančevinama, povećavajte unos tekućine i C vitamina.

Pokret je obrana tijela protiv dekubitusa i drugih komplikacija od posljedica dugotrajnog ležanja. Osobe sa smanjenom osjetljivošću (paralizom, kontrahturama ili nesvjesticom) zbog smanjene reakcije, njezinog izostanka ili pak nemogućnosti za osjećanje boli i nelagode ne reagiraju na znakove upozorenja svoga tijela. Stoga im je potrebna redovita pomoć pri mijenjanju položaja.

Male i česte promjene položaja često su dovoljne za dobru cirkulaciju. Neovisno o odabranoj podlozi, rad s promjenama položaja mora uvijek biti u skladu sa stanjem, individualnim potrebama i željama osobe. Ležeće i sjedeće položaje potrebno je prilagoditi kako bi se pritisak između kože, koštane izbočine i baze sveo na najmanju moguću razinu. Vrijeme koje osoba provede sjedeći ili ležeći bez mijenjanja položaja ne bi smjelo prijeći dva sata, ali ga je uvijek potrebno prilagoditi svakoj osobi.

Pritisak potreban za razvoj dekubitusa ovisi o sili pritiska i trajanju pritiska na tkivo. To može varirati od osobe do osobe, a lokacija pritiska i opće zdravlje od odlučujuće su važnosti za svaku osobu.

Kada je to god moguće, služite se pomagalima za pomicanje pacijenata ili promjenu položaja; to pomaže i osoblju i korisniku za smanjenje rizika od oštećenja smicanjem ili trenjem. Korisnika nikada nemojte postaviti izravno na koštanu izbočinu ili na već pocrvenjelu kožnu površinu. Crvenilo ukazuje na to da se tijelo još nije oporavilo od prethodnog pritiska te da je koži potrebno još vremena prije nego se na nju može ponovno primijeniti pritisak. Kako bi se smanjio rizik razvoja dekubitusa, važno je smanjiti trajanje i silu pritiska kojoj je osoba izložena.

Inkontinenciju je potrebno zbrinuti, kvalitetnim jednokratnim pomagalom, jer vlaga je jedan od bitnih faktora rizika u nastanku dekubitusa, te koristiti kvalitetnu medicinsku kozmetiku i održavati redovitu higijenu kože.

Kontaktirajte SeVital, olakšajte i uljepšajte svakodnevnicu vašim najmilijim
📲 +387 60 353 5041 
📲 +491 520 1704 549 
📧 s.cabric@sevital.ba
💻 sevital.ba

Pratite SeVital na Facebooku: https://www.facebook.com/sevital.ba/
Pratite SeVital na instagramu: https://www.instagram.com/kucna_njega_sevital/

Nastavite čitati

Magazin

SeVital osim u Kaknju, nudi usluge kućne njege i na području susjednih općina

Objavljeno

na

Autor

SeVital ustanova za kućnu njegu je smještena u Kaknju na adresi Alije Izetbegovića P+4+M . SeVital više od godinu dana pruža usluge kućne njege u Kaknju, a svojim kvalitetnim radom su stekli veći broj klijenata te se priča SeVitala proširila i na susjedne gradove Kaknja – Visoko i Zenica.

Već neko vrijeme pružaju usluge na području općine Visoko, te je sve veći broj zainteresiranih za usluge koje nude. Ono što je važno istaknuti je da se SeVital prilagođava svakom klijentu posebno kako bi njega bila pružena u pravo vrijeme i oporavak bio brži. Jedna od usluga SeVitala je i prevoz koji nude, tako da vaši voljeni mogu posjetiti mjesta koja žele.

Kontaktirajte SeVital, olakšajte i uljepšajte svakodnevnicu vašim najmilijim

Kontaktirajte SeVital:
📲 +387 60 353 5041 
📲 +491 520 1704 549 
📧 s.cabric@sevital.ba
💻 sevital.ba


Pratite SeVital na Facebooku: https://www.facebook.com/sevital.ba/
Pratite SeVital na instagramu: https://www.instagram.com/kucna_njega_sevital/

Kraljevski.ba

Nastavite čitati

Magazin

Kako pravilno čuvati gljive, med, majonezu, mlijeko…

Objavljeno

na

Autor

Ako se pravilno ne skladište, mnoge namirnice mogu se lako pokvariti ili nakon nekog vremena više neće imati dobar okus.

Ako niste sigurni da li to radite pravilno, evo nekoliko savjeta kako određenim prehrambenim namirnicama produžiti rok trajanja:

Smeđi šećer

Kako biste spriječili da se šećer formira u “kuglice”, u teglu stavite krišku limuna, limete ili narandže. Potrebna mu je vlaga i ne smije se izlagati zraku kako ne bi ostao mekan.

Majoneza

Traje duže kada se drži u vratima frižidera. Unutrašnji dijelovi frižidera mogu uzrokovati da na vrhu tegle „ispliva“ ulje. Ona tada nije štetna za jelo, ali nema tako dobar okus kao prije.

Javorov sirup

Kada se jednom otvori, može duže trajati – najmanje godinu, ali u frižideru. Nikad se neće kristalizirati.

Crveni začini

Ako ih stavite u frižider, duže će biti svježi, a to sprečava i da im boja izblijedi. Začini se, u načelu, moraju držati dalje od vrućine ili sunčeve svjetlosti.

Med

Izbjegavajte čuvanje meda u frižideru. On ima neodređeni rok trajanja i nikada se ne kristalizira kada se čuva na sobnoj temperaturi.

Sir

Pustite da sir “diše”. Zato ga umotajte u materijal poput masnog papira za pečenje. Siru je potreban kisik da bi ostao svjež.

Hljeb

Često ljudi misle da se hljeb treba čuvati u frižideru kako se ne bi “usmrdio”, ali to nije istina. Čuvajte ga na sobnoj temperaturi.

Jabuke

One trebaju hladne temperature i vlažnost da bi dugo bile svježe. Stoga je vlažni papirni ručnik postavljen iznad njih u frižideru idealno rješenje. Također, imajte na umu da jabuke oslobađaju etilen koji može ubrzati sazrijevanje ostalih proizvoda naslaganih zajedno, pa ih uvijek čuvajte u posebnim ladicama.

Agrumi

Narandže, limete, limun i grejpfrut moraju se čuvati u frižideru u mrežastim vrećicama.

Paradajz

Traju dugo i najbolje ih je držati na temperaturi od 12,8 stepeni Celzijusa. Nezreli paradajz može se ostaviti na sobnoj temperaturi neko vrijeme dok ne postane crven i sočan. Jednom kada dozri, nemojte ga izlagati direktnoj sunčevoj svjetlosti ili hladnoj temperaturi.

Banane

Brzo sazrijevaju i gotovo da nema načina da to spriječite. No, postupak možete usporiti tako da ih odvojite i omotate stabljike svakog komada u plastiku.

Začinsko bilje

Zelene biljke poput korijandera moraju se čuvati poput cvijeća. Odsijecite ih od korijena i stavite u tegle s vodom.

Gljive

Uvijek izvadite gljive iz njihovih pakiranja i pohranite ih u papirnate vrećice prije slaganja u hladnjak. Papir upija suvišnu vlagu i pomaže da dugotrajno ostanu svježe.

Krastavci

Većina ljudi ih slaže u frižider, ali idealno ih je čuvati na sobnoj temperaturi da sporije propadnu.

Krompir

Ostavite ga u papirne vrećice ili kartonske kutije i stavite na prohladno i tamno mjesto. Za krompir su potrebne toplije temperature i nikad ga ne smijete stavljati u frižider.

Orašasti plodovi

Orašasti plodovi mogu propasti ako ih čuvate na sobnoj temperaturi duže od tri mjeseca. Ako ih ne planirate konzumirati unutar tog vremenskog razdoblja, čuvajte ih u frižideru.

Mlijeko

Da bi mlijeko duže trajalo, čuvajte ga u najhladnijim dijelovima frižidera – stražnjem ili na dnu, ali ne u zamrzivaču. Izbjegavajte ga ostavljati u vrata frižidera jer temperatura u tom području fluktuira što utječe na rok trajanja mlijeka.

Izvor: Faktor.ba

Nastavite čitati

Najčitanije