Connect with us

Techno

Umjesto anestezije djecu bi tijekom operacija mogla “smiriti” – virtualna stvarnost

Objavljeno

na

Iako virtualnu stvarnost često vezujemo uz videoigre, mogućnosti njezine primjene zaista su brojne – uključujući i zamjenu za opću anesteziju prilikom operativnih zahvata.

Naime, u nekim slučajevima mogla bi se iskoristiti lokalna anestezija umjesto opće, tj. umjesto uspavljivanja, no zbog straha i panike zbog operacije (pogotovo kod najmlađih), koristi se opća anestezija.

Lenovo i Starlight Children’s Foundation rade na pilot-projektu u kojem djeca tijekom operacija koriste naočale/kacige za VR kako bi uz sadržaj i doživljaj virtualne stvarnosti zaboravili na ono što se zaista događa oko njih i operaciju koja je u tijeku.

Projekt koji se već neko vrijeme traje u Coloradu dosad se pokazao iznimno uspješnim. Dok su djeca zaokupljena događajima u virtualnom svijetu, doktori su uspješno obavili neke zahvate za koje je inače potrebna opća anestezija, samo s lokalnom anestezijom.

Također, u nekim slučajevima u kojima su inače koristili lokalnu anesteziju uspjeli su napraviti zahvat bez anestezije, dok su djeca nosila uređaje za VR i uživala i sadržaju koji se prikazivao na njima.

U programu se ne koriste nikakvi posebni uređaji, ni poseban softver koji bi možda bio prilagođen takvim situacijama, već Mirage Solo uređaj Lenova s postojećim aplikacijama i igrama. Jedino na što treba pripaziti jest to da sadržaj koji se prikazuje bude prilagođen dobi djeteta koje ga gleda.

Doktor Joe Albeitz iz dječje bolnice u Coloradu rekao je da VR pomaže djeci da lakše izdrže operaciju i bol zato što naš mozak ima “ograničeni bandwidth”, odnosno svoju pažnju ne može usmjeriti na više stvari: “Što više pažnje posvetite virtualnom iskustvu, vaš će mozak osjetiti manje signala boli koji dolaze prema njemu. Ako ne obraća pažnju te signale, to je kao da i ne postoje.”

Zahvaljujući tome djeca kojoj su inače davali opću anesteziju sada mogu cijeli postupak proći u potpunosti budna, uz minimalnu količinu lijekova, što ima veliki učinak nakvalitetu života hospitaliziranih pacijenata, komentirao je za Venture Beat Albeitz, prenosi Zimo.hr.

Osim pomoći tijekom operacija, postoje brojni načini na koji VR može pomoći djeci u bolnicama pa tako dok leže u bolničkim krevetima, mogu virtualno biti u učionicama sa svojim kolegama ili se družiti s obitelji u kućama. Takvo iskustvo uvelike može pomoći da se djeca nakon izlaska iz bolnice što prije vrate normalnom životu, smatra Albeitz.

Izvor: Jabuka.tv

Nastavite čitati
Advertisement
Kliknite kako biste komentirali

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Auto

Alpine predstavila konceptni SUV s centralno smještenim motorom

Objavljeno

na

Autor

U slavnoj francuskoj automobilskoj kompaniji pod okriljem Renaulta poigrali su se sa svojim sportskim modelom A110, a krajnji rezultat je (za sada) konceptni SUV s centralno smještenim motorom.Vrijeme će pokazati hoće li u automobilskoj kompaniji Alpine na kraju predstaviti i produkcijsko izdanje svog atipično zamišljenog SUV-a. Prije toga, publici na Međunarodnom automobilskom festivalu u Parizu predstavljen je zanimljiv konceptni model A110 Sports X za čiju je inspiraciju, prema vodećim ljudima u kompaniji koja je smještena u francuskom gradiću Dieppe, poslužio rally model A110 koji je 1973. godine trijumfovao na Monte Carlo rallyju.

U Alpini su osjetno proširili karoseriju aktuelnog modela A110 Pure. Podnica je udaljena od tla dodatnih 60 milimetara, a iza naglašeno proširenih blatobrana ostalo je dovoljno prostora za smještaj znatno većih točkova.

Pogonsko rješenje nije mijenjano, pa i konceptni SUV A110 Sports X (koji ukrašavaju i dva kompleta skija) pokreće Renaultov centralno smješten 1,8-litarski četverocilindarski turbobenzinski motor koji razvija 252 KS i 320 Nm najvećeg obrtnog momenta. Prijenos snage na zadnju osovinu obavlja se posredstvom 7-stepenog automatskog mjenjača s dva kvačila koji “potpisuje” Getrag.

Izvor: Klix.ba

Nastavite čitati

Smart

Cijena besplatnog antivirusa: Avast prati što korisnici traže po internetu i prodaje te podatke

Objavljeno

na

Autor

Osjetljivi podaci o korisničkom internetskom pretraživanju, prepakirani su i prodavani posredstvom Avastove kćeri kompanije Jumpshot, pokazala je istraga.Proizvođač besplatnog antivirusnog softvera Avast, s milionima korisnika širom svijeta, preko svoje nezavisne kompanije Jumpshot prodavao je podatke prikupljene o pretraživanju interneta od strane korisnika ovog programa.

Ovaj program pažljivo bilježi korisničke klikove i kretnje globalnom mrežom i prikuplja podatke o unesenim pojmovima za pretragu na Googleu, YouTubeu, Linkedlnu i mnogim drugim, pokazalo je zajedničko istraživanje magazina Motherboard i PCMag, koji se bave računalnim temama.

Ovako se prikupljeni podaci potom na poseban način pakiraju i prodaju klijentima među kojima su i Google, Yelp, Microsoft, Pepsi, Sephora, Home Depot, Intuit i mnogi drugi.

Firma preko koje se ova transakcija obavlja, Jumpshot, koju je osnovao Avast, na internetskoj stranici opisuje svoju djelatnost kao “isporučivanje podataka o korisničkim aktivnostima skrivenim iza najstrože čuvanih internetskih kapija”, navodi Cnet.

Kao reakciju na ovo istraživanje, predstavnici Avasta obratili su se javnosti pisanom izjavom u kojoj se između ostalog kaže kako Jumpshot “ne prikuplja osobne podatke od korisnika, uključujući imena, e-adrese ili kontaktne podatke” te kako korisnici imaju na raspolaganju opciju ne podijeliti ove podatke s kompanijom Jumpshot.

“Od početka lipnja 2019. godine započeli smo implementaciju vrlo eksplicitnog mehanizma koji se odnosi na pristanak na dijeljenje podataka za sve korisnike koji po prvi put preuzimaju Avast antivirusni program. Također, uveli smo obavijesti za postojeće korisnike s opcijama, gdje mogu birati pristanak ili uskraćivanje pristanka na dijeljenje svojih podataka“, pojasnili su iz Avasta, dodavši da kompanija razumije i ozbiljno uzima “odgovornost da bi uravnotežila korisničku privatnost s nužnošću upotrebe ovih podataka kako bi se sigurnosni softver dalje razvijao.”

Međutim, istraživanje magazina Motherboard i PCMag pokazalo je da Avast preko prozorčića koji iskače pred korisnika i daje mu izbor prihvatiti ili ne prihvatiti prikupljanje njegovih podataka. Korisnika zapravo nigdje ne obavještava o tome da bi njegovi podaci mogli doći u posjed neke treće strane, a još manje da bi isti mogli biti i prodavani.

Avastova politika privatnosti propisuje da se uz pristanak korisnika njegovi osobni podaci koriste “za potrebe prikupljanja anonimnog paketa podataka koji se isporučuje firmi Jumpshot u svrhu kreiranja trend analitike za proizvode i usluge”.

Izvor: Klix.ba

Nastavite čitati

Auto

Bentley: U svaki “flying spur” ušiveno je čak tri kilometra kože!

Objavljeno

na

Autor

Bentleyev model “flying spur” karakterističan je po vrlo kompleksnom enterijeru.

Kako se navodi, svaki model koji napusti fabriku ima najmanje 350 unikatnih dijelova kože, koji cjelokupan enterijer čine impresivnim.

Izračunato je da se u svaki od tih modela ušije nevjerovatnih tri kilometra kože. Na ovim poslovima ne može raditi bilo ko. Bentley, naime, organizuje petomjesečnu obuku za krojače, jer se od njih traže najviši standardi.

Koža za “flying spur” dolazi iz sjevernog dijela Evrope, od goveda koja su već u mesnoj industriji. Svaki dio enterijera vozila “prođe kroz ruke” 141 radnika, a kupci mogu birati između 14 različitih boja unutrašnjosti.

Samo na volanu, koji je spektakularan, ušiveno je pet metara kože, sa 168 šavova.

Izvor: Faktor.ba

Nastavite čitati

Najčitanije